loading...
فرهنگ جهانی
حمیده بازدید : 220 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (0)

 

Sahmyook University students Hyunho Kim, left,Taegyun Bong, center, and Hansu Hyun discussing their efforts to reach out to Korean young people. (Andrew McChesney / Adventist Mission)

بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین شهر در کشور کره جنوبی، سئول است که پایتخت آن نیز می باشد. این کشور پیشینه تاریخی پرفراز و نشیبی دارد و بناها و آثار باستانی بسیار جذابی در آن جای گرفته است. بخشی از کشور کره جنوبی در ناحیه‌ی کوهستانی قرار گرفته و همین امر سبب تنوع آب و هوایی خوب در کره جنوبی شده است.

کشور کره جنوبی در زمینه اقتصادی چهارمین کشور آسیاست و کارخانه‌های فنّاوری جدید مانند سامسونگ، ال‌جی، هیوندای و کیا را در خود جای داده است. کره جنوبی را کشور چند ملیتی نیز می‌گویند زیرا اقوام و قومیت‌های مختلفی این کشور را برای سکونت انتخاب کرده‌اند. با این احوال امنیت کامل در این کشور برقرار است و دولت آن توانسته به خوبی محیطی امن برای شهروندان و گردشگران خود تأمین کند. بهتر است قبل از آنکه عازم کره جنوبی شوید  با آداب و رسوم و فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید.

اهمیت بهداشت دندان در کره

 

کره‌ای‌ها بعد از هر وعده غذایی و حتی نوشیدن قهوه مسواک می‌زنند و برای زیبایی و بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی قائل هستند. این مسئله آن‌قدر برای کره‌ای‌ها مهم است که در برخی مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و کافی‌شاپ‌ها مسواک رایگان در سرویس بهداشتی برای مشتری‌ها وجود دارد. اغلب مردم کره مسواکی مخصوص دارند که محفظه‌ی خاصی دارد و همیشه همراهشان است.

ظاهر مرتب مردم کره جنوبی

 

برای کره‌ای‌ها داشتن ظاهری آراسته و مرتب بسیار مهم است و به همین دلیل در بین آن‌ها افراد چاق و شلخته خیلی کم دیده می‌شود. مردم این دیار برای داشتن ظاهری مرتب مدام از کرم‌های دست و صورت استفاده می‌کنند و لباس‌های اتو کرده و تمیز به تن می‌کنند. مردم کره موهایشان را نیز به طرز خاصی می‌آرایند و این امر در مورد آقایان نیز مصداق دارد. برای داشتن ظاهری مرتب در متروها و مراکز فروش آینه‌های قدی زیادی وجود دارند که مردم به راحتی در جلوی آن قرار می‌گیرند و سروصورت و لباس‌هایشان را مرتب می‌کنند.

تعظیم کردن در میان مردم کره

 

یکی از رفتارهایی که در ساعت‌های ابتدایی ورودتان به کره جنوبی نظرتان را جلب می‌کند، تعظیم کره‌ای‌ها به همدیگر است. مردم کره معذرت‌خواهی، موافقت، تشکر و خداحافظی را با تعظیم کردن نشان می‌دهند. شاید برایتان عجیب به نظر برسد که همه به هم تعظیم می‌کنند مثلاً دو دوست در میان صحبتی چنددقیقه‌ای سه – چهار بار این حرکت را انجام می‌دهند. در مطب دکتر، در فروشگاه و... اما بعد از اندک زمانی خودتان هم ناخودآگاه این حرکت را انجام خواهید داد برای شما هم پذیرفته می‌شود.

محبوبیت جراحی پلاستیک در کره

 

طبق آمار به دست آمده کره جنوبی بالاترین تعداد جراحی پلاستیک در دنیا را دارد و این کشور را پایتخت جراحی پلاستیک دنیا می‌دانند. انجام عمل‌های جراحی برای کره‌ای‌ها بسیار عادی است. عمل‌هایی مانند روشن کردن رنگ پوست، تغییر حالت و درشت کردن چشم‌ها، کوچک کردن فک و بینی، از بین بردن خال‌ها و علائم مادرزادی از رایج‌ترین این عمل‌های جراحی هستند. بسیاری از والدین هزینه انجام این عمل را به عنوان هدیه در جشن پایان تحصیلی به فرزندشان می‌دهند. 20 درصد مردم کره جنوبی حداقل یک عمل جراحی پلاستیک برای زیبایی انجام داده‌اند. به همین دلیل کلینیک‌های بزرگ و مجهز زیبایی بسیاری در سئول وجود دارند.

شام زود هنگام در کره

 

یکی از مواردی که در فرهنگ کره‌ای‌ها نهادینه شده، خوردن شام در ساعات اولیه غروب آفتاب است. کره‌ای‌ها حدود 5 ساعت فاصله بین صرف شام و خواب می‌گذارند و این امر خیلی به حفظ سلامت آن‌ها کمک می‌کند. رستوران‌ها و دست‌فروشان کنار خیابان تنها در محله‌هایی که توریست در آن‌ها تردد دارد تا دیر هنگام فعال هستند و در دیگر نقاط شهر تنها تا ساعت 9 شب فعالیت می کنند و بعد از آن مغازه‌ها را تعطیل می‌نمایند.

لبخندهای گاه و بیگاه مردم کره

 

مردم کره به راحتی لبخند می‌زنند و این کار امری جدا نشدنی از فرهنگشان شده است. وقتی در خیابان‌های سئول پیاده‌روی می‌کنید و به صورت یکی از کره‌ای‌ها نگاه می‌کنید بی‌درنگ لبخندی در صورتش نقش می‌بندد. آن‌ها وقتی با هم صحبت می‌کنند نیز لبخند می‌زنند. به سختی صورتشان اخم آلود می‌شود البته یکی از دلایل این امر هم حفظ زیبایی پوستشان و جلوگیری از چین و چروک در پیشانی است. لبخندهای آن‌ها مصنوعی است و خیلی خونگرم نیستند اما هر چه باشد لبخند زدن بهتر از اخم آلود بودن می باشد.

ورود بدون کفش به خانه کره ای ها

کره‌ای‌ها هم مانند ما ایرانی‌ها هنگام ورود به خانه خود را ملزم می‌دانند که کفش‌هایشان را در بیاورند. تمیزی و پاکی زمین خانه برایشان اهمیت دارد چراکه آن‌ها هم روی زمین می‌نشینند و می‌خوابند. برخی از میزهای غذاخوری کره‌ای به‌گونه‌ای است که افراد روی زمین می‌نشینند و میز در جلوی‌شان قرار می‌گیرند.

خانواده‌ های منسجم کره‌ ای

خانواده‌های کره‌ای با هم متحد و منسجم هستند. بزرگ‌ترها در کره احترام ویژه‌ای دارند و جوانان در مقابل افراد مسن‌تر باید رفتاری با احترام داشته باشند. مردم کره بسیار خانواده دوست هستند و اگر فرزندشان به سن بلوغ برسد مانند مردم اروپا و آمریکا آن را از خانه بیرون نمی‌کنند و یا به او اجازه‌ی تنها زندگی کردن نمی‌دهند. در بسیاری خانواده‌ها دختران تا زمانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند به همراه خانواده در یک خانه هستند، این امر در مورد پسرها نیز صدق می‌کند. مردم کره در امور زندگی مشورت با خانواده و به خصوص بزرگ‌ترها را امری واجب می‌دانند. از طرف دیگر بزرگ‌ترها هم حمایت همه جانبه ای نسبت به کوچک‌ترها را وظیفه‌ی خود می‌دانند.

علاقه شدید به غذا در بین مردم کره

 

مردم کره بسیار شکم دوست هستند و در هر خیابان از شهرهای این کشور، تعدادی رستوران و مرکز شکم گردی وجود دارد؛ آنها با هر مشغله و سمت و مقامی که باشند وقت زیادی را برای صرف غذا در روز اختصاص می‌دهند. خوردن غذا بخش مهمی از فعالیت روزانه آن‌ها است و کاملاً باحوصله و آرامش این کار را انجام می‌دهند. در هنگام ملاقات بعد از سلام و احوالپرسی از یکدیگر این سؤال را می‌پرسند که آیا خوب غذا خورده‌اید؟ مردم کره هیچ‌گاه قرار ملاقات کاری‌شان را در رستوران یا کافی‌شاپ نمی‌گذارند چراکه اعتقاد دارند در هنگام خوردن غذا و نوشیدنی نباید ذهنشان را درگیر مسئله‌ای دیگر کنند. وقتی در رستوران‌های سئول غذایی سفارش دهید ظرفی کیمچی (Kimchi) هم برایتان می‌آوردند. کیمچی یک غذای قدیمی کره است. طعم آن ترش است و مانند ترشی‌های خودمان در کنار هر غذایی آن را می‌خورند. کره‌ای‌ها آن را غذای ملی خود می‌دانند و برایشان مهم است که در مراسم و میهمانی‌های مهم این غذا هم باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 914
  • بازدید کلی : 3,828