loading...
فرهنگ جهانی
حمیده بازدید : 53 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)

هر آنچه که باید درباره مهر ناتی و مهاجرت به استرالیا بدانید

اطلاعاتی که باید درباره مهر ناتی بدانید

برای پاسخ به این سوال که مهر ناتی چیست باید گفت که مهر ناتی در واقع تاییدی از جانب یک سازمان و یا انجمن حرفه ای به نام ناتی در استرالیا می باشد که به ترجمه های مختلف از یک زبان به زبان دیگر تعلق می گیرد که نشانی بر اعتبار این ترجمه ها می باشد. واژه ی ناتی مخففی از The National Accreditation Authority for Translators and Interpreters Ltd می باشد.

آیا ناتی سازمانی دولتی است؟

سازمان و یا انجمن ناتی، دولتی و یا وابسته به دولت استرالیا نمی باشد. این سازمان حرفه ای با سخت گیری های منحصر به فرد از میان افرادی که برای آزمون های مترجمی شرکت می نمایند مترجمانی را بر می گزیند.

آنچه برای مهاجرت به استرالیا باید بدانیم

آنچه_برای_مهاجرت_به_استرالیا_باید

آنچه_برای_مهاجرت_به_استرالیا_باید

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، بهره بردن از این مهر می تواند برای آنها امتیازی محسوب شود. اکثر این افراد تمایل دارند تا اطلاعات جامعی در این خصوص داشته باشند که در این مقاله تلاش شده است تمامی سوال های آنها پاسخ داده شود. در واقع برای شروع باید گفت که برای امور مهاجرت به استرالیا مهر ناتی از اعتبار بیشتری به نسبت مهر دادگستری و وزارت امور خارجه دارد.

چرا افراد تمایل دارند تا از ترجمه ناتی استفاده نمایند؟

اطمینان به نحوه و صحت ترجمه برای ترجمه هایی که دارای مهر ناتی می باشند سبب شده است افراد بیشتری به این ترجمه ها برای ترجمه رسمی سند ازدواج، ترجمه شناسنامه و … روی آورند. از طرف دیگر، آگاهی در این خصوص که ترجمه هایی که دارای مهر ناتی می باشند برای استرالیا معتبر می باشد دلیلی بر تمایل افراد بر انجام این ترجمه ها می باشد.

وجود فلش ها بر مهر ناتی به چه معنی است؟

وجود_فلش_ها_بر_مهر_ناتی_به_چه_معنی

وجود_فلش_ها_بر_مهر_ناتی_به_چه_معنی

اگر در مهر ناتی وجود یک فلش را مشاهده نمودید به این منظور است که فرد مترجم تنها می تواند از یک سمت متون را ترجمه نمایند. مثلا تنها توانایی این را دارد که مطالب را از فارسی به انگلیسی ترجمه نماید و اگر این فلش دو طرفه بود به این معنا خواهد بود که مترجم قادر است مطالب را برای مثال هم از فارسی به انگلیسی و هم از انگلیسی به فارسی ترجمه نمایید.

 عدم تایید دادگستری

در ترجمه هایی که دارای مهر ناتی هستند، نیاز به مراجعه به دادگستری نیست و برای کشور استرالیا تنها وجود مهر ناتی بر ترجمه می تواند اعتبار داشته باشد و بدون شک این ویژگی از مهم ترین و بارز ترین دلایلی است که افراد را نسبت به این ترجمه ها مشتاق می سازد.

اعتبار مترجمانی که دارای مهر ناتی هستند

اعتبار_مترجمانی_که_دارای_مهر_ناتی

اعتبار_مترجمانی_که_دارای_مهر_ناتی

مترجمانی که تخصص ترجمه ی آنها از جانب کشور استرالیا تایید شده باشد، می توانند مهر ناتی را دریافت نمایند و در حقیقت این مترجمان در استرالیا دارای اعتبار می باشند. مترجمانی که آنها را به عنوان مترجم ناتی می شناسیم و برای مهاجرت به استرالیا، ترجمه رسمی مدارک را انجام می دهند از جانب استرالیا و همچنین مقامات و ارگان های استرالیایی دارای اعتبار می باشند.

آزمون های سازمان ناتی برای مترجمان

سطح دانش مترجمان باید در سازمان ناتی به تایید رسد و تنها در این صورت است که این افراد می توانند به عنوان مترجمین رسمی تحت نظر این سازمان قرار گیرند. این افراد در آزمون هایی در سطح حرفه ای و سطح نیمه حرفه ای سنجیده می شوند.

آیا قبولی در آزمون ناتی به منزله ی پذیرفته شدن مترجم در استرالیا است؟

آیا_قبولی_در_آزمون_ناتی_به_منزله

آیا_قبولی_در_آزمون_ناتی_به_منزله

بله، باید گفت که مترجمین بعد از قبولی در آزمون هایی که از سازمان ناتی تهیه شده است به عنوان مترجم رسمی استرالیا شناخته خواهند شد و از آن پس به اعتبار آنها افزوده خواهد شد و این افراد دیگر قادر خواهند بود تا به ترجمه مدارک تحصیلی، ترجمه مدارک شخصی، ترجمه اسناد و مدارک و … با مهر ناتی مشغول شوند.

اهمیت مترجمانی که دارای مهر ناتی هستند

ترجمه توسط مترجمین ناتی که دارای مهر ناتی هستند برای استرالیا معتبر تر از ترجمه هایی است که دارای مهر دادگستری و وزارت امور خارجه هستند. از این جهت سازمان های مهاجرتی و وکلای فعال از جمله سازمان ها و افرادی هستند که با این مترجمان ناتی ارتباطات فراوانی دارند چراکه انجام برخی از ترجمه ها تنها توسط این افراد صورت خواهد گرفت.

مزایای بهره بردن از مهر ناتی

علاوه بر اینکه باید بدانید که مهر ناتی چیست باید از مزایای آن نیز آگاه شوید.

– اطمینان از صحت ترجمه.

– عدم نیاز به تایید دادگستری.

– عدم نیاز به تایید وزارت امور خارجه.

– صرفه جویی در زمان.

در چه مواردی می توان از ترجمه ناتی بهره برد؟

برای اطلاع از این که بیشترین کاربرد مهر ناتی چیست، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– ترجمه اسناد و مدارک.

– ترجمه اسناد و مدارک اموال منقول و اموال نامنقول.

– ترجمه مدارک تحصیلی.

– ترجمه مدارک شغلی و رزومه.

– ترجمه مدارک شناسایی ( مانند ترجمه رسمی شناسنامه ).

– ترجمه متون تخصصی.

– ترجمه متون عمومی.

– ترجمه مقالات و دانش نامه های مربوط به دانشگاه.

– و … .

مترجمان ناتی بیشتر در کدام زمینه ترجمه می نمایند؟

می توان گفت که عمده ترین وظیفه ی مترجمین ناتی ترجمه مدارک مربوط به اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا می باشد که اعتبار آنها برای استرالیا ثابت شده است. می دانیم که امروزه افراد به دلیل دنبال کردن اهداف بزرگتر خود گاها به فکر مهاجرت می افتند و در این میان استرالیا از جمله مکان هایی است که افراد زیادی تمایل دارند تا آنجا را برای مهاجرت برگزینند در نتیجه لازم است در این خصوص که مهر ناتی چیست اطلاعات لازم را کسب نموده و نسبت به ترجمه مدارک خود با این مهر اقدام نمایند.

منبع: https://bit.ly/3ifOcXM

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 919
  • بازدید کلی : 3,833